Second round at The Big Bad Wolf. - emilinda

Sunday, December 15, 2013

Second round at The Big Bad Wolf.


Semalam saya pergi The Big Bad Wolf Book Sale lagi sekali . Alah , yang dekat MIECC tu . Last week saya dah pergi sekali dengan kakak dan abang ipar . Time tu saya beli 10 buah buku untuk saya , dan 8 buku untuk anak sedara . Boleh baca kat entry INI . Last week pergi macam tak puas la cari buku memandangkan bawak si kecik Qaseh Izz Zara sama , so tak boleh berlama - lama . Haha . So this week saya ajak kakak saya yang lagi sorang pergi lagi sekali . Kakak saya yang ni belum pergi lagi sebab last week dia busy . Kali ni kitorang pergi naik KTM je . Konon sanggup la pergi dengan KTM kan , haha .

Menyempat aje posing on the way nak pergi stesen KTM . Haha


Dari rumah jalan pergi stesen KTM Tasik Selatan . Naik tren ke Serdang . Dari stesen Serdang jalan kaki pergi MIECC . Jauh jugak weyh . Ingat dekat . Haha . Berpeluh la jugak . Itu baru jalan melenggang tak bawak pape . Sampai je terus melahap kejap . Cari tenaga katakan . 


My second round .


Before datang tu , saya dah pikir nak beli buku apa . Beberapa buah jela . Tapi bila tengah cari buku tu , mestilah ada lagi yang TERberkenan . Haha . Banyak kot . Then lepas tu tapis balik beberapa kali . Buku yang saya nak tu , ada yang jumpa ada yang tak jumpa . Overall saya rasa lebih berpuas hati dengan buku yang saya beli kali ni . Dork Diaries dan Ex And The City tu memang saya nak sangat . Yang lainnya saya beli sebab lepas saya baca sinopsis sume , memang saya berkenan habis lah . Kali ni saya cuba minimize kan pembelian . So beli 6 buku je . Kakak saya beli 9 buah buku kalau tak silap .


Total RM50 . A great deal i guessed :)




Time cari buku tu pun dah nak patah kaki rasa , ini kan pulak time nak balik . Kitorang decide nak balik naik teksi je dari The Mines lepas makan . But then dekat sejam tunggu takde teksi jugak sebab jalan jammed , so teksi taknak masuk situ . Frust betul . Dah la penat , buku pulak melambak nak bawak . Pasrah . Kitorang pun menapak pergi stesen KTM . Hajat dihati nak naik teksi dari stesen KTM , tapi tak jaid sebab teksi tu nak cas mahal sangat . Cekik darah betul . So kitorang naik KTM ke Tasik Selatan . Penuh sesak orang dalam tren kot . Tak sangka pulak rakyat Malaysia ni suka membaca & suka naik pengangkutan awam rupanya . Hoho . Sampai je Tasik Selatan , terus ambik teksi balik rumah . Sampai rumah , dua - dua dah macam orang nak demam . Sakit kepala . Dinner pun tak , terus tido . Haha



Overall , puas hati la .



10 comments:

  1. besnye, dah 2x pegi..syu mcm xsmpt g je kali nie..next time la plak..

    ReplyDelete
  2. wahh mcm best je.. dkt johor nih kalau buat mesty dekat bndar. jauh tu..

    ReplyDelete
  3. fuyoO!!! banyaknya beli buku.. hehehe
    ni mesti kalau ajak lepak,, novel tak lepas dari tangan ni hehehe :)

    ReplyDelete
  4. mi, aku pun ada buku dork diaries tu. beli kat BBW jugak hihi

    ReplyDelete
  5. tak ajak pon.. hihii.. licha dh dekat dh tu.. 20 minit je

    ReplyDelete
  6. Pegi jugak! Balik dengan 4 plastik beg. Rambang mata tengok semua tu.

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.