Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum tidak mngecewakan! - emilinda

Wednesday, March 30, 2016

Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum tidak mngecewakan!


Rasanya nama Ephyra memang tak asing lagi bukan sahaja dalam kalangan wanita, tetapi juga dalam kalangan kaum lelaki. Baik kanak-kanak, bayi, yang muda, yang tua semua beroleh manfaat hasil penggunaan produk Ephyra. Ingat lagi kalau beberapa tahun yang lepas bila sebut je Ephyra, satu aje yang terbayang di fikiran iaitu minuman kesihatan Ephyra. Mana tidaknya, itu produk pertama dibawah jenama Ephyra. Aku sendiri merupakan pengguna setia Ephyra sejak tahun 2013. Bukan aku sorang je tau, tapi adik beradik aku yang lain pun mostly pengguna Ephyra jugak. Habis kawan-kawan pun aku duk pengaruh suruh minum Ephyra jugak time tu. Kalau nak tahu cerita perkenalan aku dengan produk Ephyra ni, boleh baca kat SINI.

Bermula dengan minuman Ephyra, pihak Oceanlife kemudiannya mengeluarkan produk baru secara berperingkat iaitu Ephyra Skin Bar, M2flex, Inteemor, dan yang paling terbaru adalah Ephyra Skin Nano. Aku memang sentiasa follow perkembangan produk-produk keluaran Oceanlife ni. Almaklum lah, pada aku produk-produk dari Oceanlife ni sememangnya berkualiti dan bagus. In fact, sampai sekarang aku masih setia menggunakan produk minuman Ephyra dan Ephyra Skin Bar, cuma kadang-kadang TERskip guna tu normal la. Heheh. Untuk produk terbaru Ephyra Skin Nano ni, semestinya aku sendiri tak terkecuali mencuba produk ini.


Apa bendanya Ephyra Skin Nano ni? Haaa fyi, Ephyra Skin Nano ni merupakan sejenis serum berteknologi Nano yang dipatenkan di Switzerland dan telah diuji secara klinikal. Aku pantang dengar serum ni, laju je nak try. Nak nak lagi, brand Ephyra lagi la aku percaya untuk cuba. Aku memang yakin dengan produk keluaran Oceanlife ni sebab so far aku duk amalkan minuman Ephyra bertahun dah, memanjang perubahan positive je yang aku rasa. Takde side effect macam sesetengah produk dekat pasaran tu. Kira trusted la.

Apa kelebihan Ephyra Skin Nano ni berbanding dengan serum jenama lain yang melambak dijual kat pasaran tu? Kalau korang perasan la, partikel serum biasa hanya bertindak di permukaan kulit sahaja dan sukar meresap ke dalam kulit. Bila dia tak meresap ke dalam kulit, permukaan kulit jadi cepat rasa berminyak. Kenapa? Sebab partikelnya agak besar. Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ni menggunakan teknologi Nano yang menjadikan partikel serum sangat kecil sehingga mudah meresap ke lapisan kulit yang paling dalam. So, lagi berganda la kesannya dalam memperbaiki lapisan kulit kita. Partikel serum yang dah meresap masuk ke lapisan kulit tu bertindak memulihkan struktur dalaman kulit dan menjadikan permukaan kulit anjal serta tak berminyak.



Serum ni adalah gabungan  formulasi bahan antioksida yang mencerah dan menaikkan seri wajah. Kombinasi Arbutin Semulajadi, Gluthathione, Vitamin C dan E memberi manfaat kepada kulit untuk :

  • MEMULIHKAN :Memulih dan mengembalikan keanjalan kulit secara luaran dan dalaman bagi menghasilkan kulit wajah yang lembut, cerah dan sihat berkilau serta bersinar. Ia turut memperbaiki kulit wajah agar tampil lebih bersih, tegang dan muda.
  • MEMPERBAHARUI : Menyerap jauh ke dalam sel kulit menjadikan proses pembaharuan sel kepada tahap maksima, untuk hasil kulit yang anjal, lembut dan tampak bermaya. Kulit akan menjadi lebih cantik, cerah dan sempurna.
  • MELINDUNGI : Melindungi kulit wajah dari kerosakan akibat sinaran radiasi UV dengan cara meneutralisasi proses oksidasi. Serum ini turut mengurangkan radikal bebas dan melawan tanda penuaan dengan menjadi agen anti-oksida yang sangat berkesan. Ia mampu mengembalikan Vitamin E kepada kulit.



FEEDBACK SETELAH SEMINGGU MENGGUNAKAN EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM :

So far lebih kurang seminggu dah aku try Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ni. Seperti yang disarankan, aku pakai waktu pagi dan waktu malam lepas bersihkan muka. Dah bersihkan muka tu, make sure lap muka dengan tuala bersih sampai kering dulu. Perkara pertama yang aku perasan bila first time cuba serum ni adalah ianya tidak melekit, bahkan kulit muka rasa sejuk dan relax. Seriously aku paling tak suka pakai produk yang melekit sebab rasa tak selesa. Serum ni alhamdulillah tak melekit dan cepat meresap ke dalam kulit. Tak sampai dua minit lepas sapu ke muka, dah tak rasa sebarang cecair dah kat muka ni. Kiranya laju jugak la dia menyerap masuk ke dalam kulit. Eksaited pulak rasa. Yela, serum lain yang pernah aku cuba sebelum ni mostly rasa melekit dan take time untuk serap ke kulit, Sebaik saja kita sapu Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ni, dah boleh rasa kulit muka tu macam supple gitu. Rasa sedap di usap. Kulit rasa moist aje dan tak berminyak. Dengan keadaan cuaca terlampau panas kat negara kita sekarang ni, actually aku sangat risau in case kulit jadi kering. Nak stay outdoor kejap-kejap pun fikir banyak kali takut kulit kering dan menggelupas. Tak daya pulak aku nak top up moisturizer kerap sangat ke muka ni sebab moisturizer yang aku pakai tu a bit oily sikit. Alhamdulillah, bila pakai serum ephyra ni so far kulit rasa moist je dan tak kering even cuaca panas sangat pun. Carefree gitu, even stay outdoor pun takyah nak risau kulit kering bagai. 



Lepas dua hari pakai Ephyra Skin Nano ni, aku dah mula rasa kulit muka ni macam lain sikit. Faham tak perasaan bila kita pegang muka kita dan rasa kulit kita macam lain dari kebiasaan? Rasa lebih anjal dan tegang dari kebiasaan. Pagi masa naik lift nak ke ofis, asyik nak pandang muka sendiri je kat cermin dalam lift tu. Hahah. Kejap-kejap pegang pipi sendiri, pastu senyum sensorang. Feeling-feeling muka rasa anjal dan lembut gitu. Hahah. Orang lain mungkin la tak perasan perubahan pada kulit kita sebab perubahan ni bukan perubahan yang drastik, tapi kita yang setiap hari duk pegang kulit sendiri ni sah sah la perasan perubahan pada kulit kita. 


Alhamdulillah, tepatlah jangkaan aku. Setiap produk yang dihasilkan pihak Oceanlife sememangnya tidak mengecewakan dan memberi manfaat yang berterusan kepada pengguna. Tak sia-sia setia jadi pengguna Ephyra. In love dah sangat dengan serum ni. Dengar kata lepas ni dorang nak keluarkan produk baru lagi. Tak sabar nak tunggu! 





Harg asal RM 88 (SM) || RM 92 (SS)
Harga Promosi: RM 68 (SM) || RM 72 (SS)

Instagram : @ephyra2u
019 7373 770 / 019 3999 238 / 019 3800 779

21 comments:

  1. Cantik botolnya.. Produk ephyra memang bagus

    ReplyDelete
  2. Wowww!! So many good reviews about this product and it tempted me to buy one to try! ><

    ReplyDelete
  3. I'm using it, skin getting smoother and smoother...

    ReplyDelete
  4. First time hearing about the product. If you didn't point out, I wouldn't even know this is a local product. Kudos.

    ReplyDelete
  5. surprisingly, im reading all the good reviews about this product. I would love to give them a go one day :D

    ReplyDelete
  6. Gotta try this on my aging skin. Pricing is affordable too and I have many positive reviews.

    ReplyDelete
  7. heard a lot about this and am willing to try it out... now to go find an Elphyra dealer...

    ReplyDelete
  8. I hope I have nice skin complexion as you too. Will find this product, thanks.

    ReplyDelete
  9. Looks good brand. Your skin is glowing.

    ReplyDelete
  10. i like the packaging which gives the elegant look to the product. will try out one day, since it looks like a good product too!

    ReplyDelete
  11. Whoa! more and more good reviews for this product, i guess it's time to check it out!

    ReplyDelete
  12. I can see a lot of good review about this product, i think should give a try.

    ReplyDelete
  13. heard lots about this brand.. must be very good, and works well!

    ReplyDelete
  14. I'm still using this, quite like it for a nice thick serum that is not heavy on my budget

    ReplyDelete
  15. The results look good on your skin, going to try it soon.

    ReplyDelete
  16. I heard a lot of good comment regarding this product. I want try as I have sensitive skin. Hope it can help to repair the cell in my skin.

    ReplyDelete
  17. tak payah pakai dah kulit memang cantik

    ReplyDelete
  18. The bottle looks elegant la! Love the effect and your skin improves alot as well =D

    ReplyDelete
  19. I read so many positive reviews about this brand, would like to try out too :)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.