Butik Gondola31 Kajang sediakan 40 jenama dibawah satu bumbung. - emilinda

Sunday, June 4, 2017

Butik Gondola31 Kajang sediakan 40 jenama dibawah satu bumbung.

Last weekend pergi ke Kajang sebab ada satu butik ni baru dibuka kat situ. Saja la nak usha tengok apa yang menarik kat sana. Butik yang diberi nama Gondola31 Kajang ni berkonsepkan vendor boutique yang menampilkan banyak jenama dibawah satu bumbung. Sebenarnya nama Gondola 31 ni tak asing lagi dah terutamanya bagi orang Perak sebab outlet pertama Gondola31 terletak di Ipoh, Perak. Kiranya outlet yang baru dibuka di Kajang ni merupakan outlet kedua Gondola31. Bagi penggemar fesyen, nama Gondola31 ni memang tak asing lagi sebab jenama-jenama yang ditampilkan oleh butik Gondola31 ni kebanyakannya memang popular dan sudah mempunyai pengikut tersendiri. Wujudnya butik Gondola31 di Kajang ni sebenarnya memudahkan para peminat fesyen sekitar Lembah Klang untuk mendapatkan koleksi jenama pilihan mereka dengan lebih mudah tanpa perlu travel jauh. Almaklumlah, kebanyakan butik bagi jenama terkenal terletak di tengah Kuala Lumpur, Shah Alam atau di Bangi Sentral. Faham-faham sahaja la, sesetengah orang tak rela untuk bersesak masuk ke kawasan yang crowded sebegitu tambahan pula sekitar musim perayaan. Pening kepala nak bersesak-sesak!

En Nizam Baharudin & Cik Syazana Azmi

Bagi operasi butik Gondola31 Kajang ini, pihak Gondola31 berganding bahu dengan rakan bisnes, IMZA Bersatu Sdn Bhd. Gondola31 di Ipoh telah diasaskan oleh En Nizam Baharudin & Puan Norazura Posdzi, manakala IMZA Bersatu Sdn Bhd diterajui oleh Cik Syazana Azmi. Hari tu sempat bersembang dengan pemilik Gondola31, katanya butik Gondola31 Kajang membawakan 40 jenama dibawah satu bumbung. Selain variasi tudung, pengunjung juga berpeluang memiliki koleksi jubah, blouse, beg, accesories dalam pelbagai warna, potongan dan rekaan. Set kosmetik dan produk penjagaan kesihatan juga ada dibawakan di butik Gondola31 Kajang.



Mesti ada yang tertanya-tanya, kenapa Kajang dipilih sebagai lokasi untuk outlet kedua Gondola31 kan? Menurut Cik Syazana Azmi, walaupun Gondola 31 awalnya beroperasi di Ipoh, tetapi mereka mempunyai jumlah pelanggan yang ramai dari Lembah Klang. Justeru, sebagai tanda penghargaan dan memudahkan para pelanggan setia untuk membeli-belah, makanya mereka membuat keputusan untuk membawa Gondola31 ke Kajang. For me, pemilihin Kajang sebagai lokasi sememangnya strategik kerana Kajang mempunyai kepadatan penduduk yang tinggi. Lagi menarik, Gondola31 Kajang akan lebih mudah dikunjungi kerana butik Gondola31 Kajang terletak berhampiran Stesen MRT Sungai jernih, dan dibelakang Tesco Extra Kajang.



Suasana dalam butik Gondola31 Kajang ni memang tersangat okay. Koleksi pakaian dan jualan disusun dengan tersusun. Dari segi fasiliti, terdapat sofa dan meja diruangan menunggu. Turut disediakan adalah fitting room dan bilik air. Bilik air selesa, siap ada cermin besar lagi. Ada beberapa buah fitting room dan fitting room dia memang selesa, tak sempit. Oh ye, dekat tingkat atas ada disediakan surau. Para pekerja kat situ pun ramah sangat. Hari tu memang stay agak lama di butik Gondola31 Kajang ni sebab katanya bersempena majlis pembukaan butik tu, ada artis nak datang kejap lagi! Artis yang dimaksudkan adalah pasangan Mawi & Ekin, serta Yatt Hamzah. So kita tunggu jela kejap sampai lepas Maghrib sebab kebetulan pihak butik mengadakan majlis berbuka puasa.

Ruang menunggu.



Berikut adalah antara jenama yang diketengahkan oleh butik Gondola31 Kajang - Red Audra, Jannah Noe, De Sophea Boutique, By Bainy, Abaya Sheikha Souq, Lisa Adam, BMO, Suci By Yatt Hamzah, Calit by Mawi, Unequein by Mawi & Ekin, Rosbelle Official, Eddymohaizz, Noah by Suri & Seth, Tunks RTW, Zahrahyder, Aleza Jakarta, Juliana Noordin, NFH Boutique Gallery, Nurhaya Kids, Naelofar Hijab, Chenta Qaseh, Hana Bella, Qamelia Scarves, Adawiyah Anggun, Azahfandi, Blackout & Justica Official, Elixir For Soraya, Doux_Lips, Nazriana Beauty Skincare, Dexandra Perfume, Osra Exclusive, Radiance Signature, Zowo.co, Lily Petuna, Shawl Publika, Aisha Wong Accessories, dan Nazrai Hijabpin.





Rambang mata tengok koleksi yang ditampilkan di butik Gondola31 Kajang ni. Almaklum dah nak raya ni, koleksi raya memang banyak la yang cantik-cantik. Cadangnya nak cari tudung raya. Tengok tudung Hana Bella pun lawa-lawa, tapi takde pulak yang matching dengan baju raya tahun ni. So i end up grab sepasang lagi baju raya for myself, jenama Lily Petuna. Can't resist this Lily Theia design, lawa sangat. Lagi pun bila dah fitting, saiz dia okay. Memang mostly Lily Petuna punya baju ada untuk petite size kan. 

Ni dalam fitting room. Selesa dan luas.

Korang yang tinggal sekitar Kajang tu, lagi mudah la lepas ni nak shopping. Sekarang pun dah dekat nak raya, tak payah susah-susah bersesak ke Bangi Sentral atau ke KL untuk beli baju raya. Beli je dekat Gondola31 Kajang. Waktu operasi sepanjang bulan Ramadhan ni adalah 11 pagi sehingga 10.30 malam. Butik akan ditutup dari jam 6.30 petang sehingga 8.30 malam bagi memberi laluan untuk berbuka puasa dan solat Maghrib. Manakala waktu operasi selain bulan Ramadhan pula, pada jam 11 pagi sehingga 8 malam. Butik akan ditutup pada setiap hari Isnin.

Gondola31 Kajang
33A-1, Jalan Impian Mahkota 1,
Saujana Impian, 43000, Kajang, Selangor.
Landmark : Belakang Tesco Extra Kajang
Tel : +60194467644
Email : info.gondola31kajang@gmail.com
Instagram : @gondola.31kajang

8 comments:

  1. Cantik sangat tempat tu! Banyak selection jugak. :D I suka!

    ReplyDelete
  2. I'm from Ipoh and this boutique is not unfamiliar to me. Glad to see how they have expanded, now available in Kajang, later maybe KL and further!

    ReplyDelete
  3. Wow best nyer and convenient. Its like one stop hub for all the 40 brands, the clothes also look very elegant.

    ReplyDelete
  4. 40 types of brand really a lot. I think I have difficulties to choose the clothes.

    ReplyDelete
  5. Cukup menarik... Teringin nak pergi tengok brand brand ni semua

    ReplyDelete
  6. wah! now I know where I can get beautiful baju kurung for myself! - Racheal

    ReplyDelete
  7. What a lovely place to shop! The designs are beautiful.

    ReplyDelete
  8. Didn't know about this butik until I read your post, thanks for the info sharing :)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.