Percutian ke Bali Lebih Berbaloi Dengan Pakej Kombo Traveloka. - emilinda

Monday, November 12, 2018

Percutian ke Bali Lebih Berbaloi Dengan Pakej Kombo Traveloka.

Kebelakangan ni tengok ramai betul kawan-kawan pergi bercuti ke Bali, Indonesia. Disebabkan saya sendiri belum pernah jejakkan kaki ke Bali, saya merasa agak teruja setiap kali ternampak kawan-kawan ceritakan tentang percutian mereka ke Bali. Sungguh, Bali merupakan salah satu destinasi percutian yang ada dalam wishlist saya. Mungkin nanti, apabila sudah punya pasangan. Ewahhh, gituu. Buat masa sekarang saya tak mampu nak travel sorang-sorang. Kagum betul saya dengan kaum hawa yang berani untuk travel secara solo. Saya belum punya keberanian sebegitu. Nak ajak kawan-kawan ke sana pun, masing-masing tengah sibuk dengan urusan kehidupan masing-masing. Makanya berhuhu la saya kat Malaysia ni sambil baca perkongsian rakan-rakan lain tentang Bali. Ada jugak saya duk usha Bali tour packages, kot-kot la nanti ada rezeki nak ke sana. Survey dan rancang je dulu, nak ke sananya entah bila.


Berdasarkan pengalaman saya sendiri, setiap kali merancang percutian memang terasa agak leceh. Nak kena rancang jadual perjalanan (itinerary), nak kena buat tempahan tiket penerbangan, nak kena survey dan tempah penginapan, nak kena rancang budget lagi. Eh boleh dikatakan itu semua antara perkara yang boleh mendatangkan stress sebelum memulakan percutian. Kalau pergi secara berkumpulan, boleh la bahagi tugas. Sorang setelkan tiket penerbangan, sorang uruskan soal penginapan, sorang lagi susun itinerari. Itu kalau pergi dalam kumpulan la. Kalau setakat pergi bercuti berdua, atau travel solo? Haaa jawabnya kena la rancang dengan sangat teliti dan awal supaya tak kalut sangat nanti.

Nak memudahkan lagi urusan setiap kali merancang percutian, salah satu caranya adalah dengan mendapatkan pakej kombo penerbangan + penginapan terus. Salah satu website yang menawarkan pakej kombo penerbangan + penginapan ke Bali adalah Traveloka. Tawaran pakej kombo penerbangan + penginapan ini merupakan ciri-ciri terbaru yang ditawarkan oleh Traveloka. Dulu tak ada pun pakej kombo macam ni. Nampaknya Traveloka dah menambahbaik dan mempelbagaikan lagi ciri-ciri yang ada untuk para pengguna. Menarik betul ciri-ciri terbaru dari Traveloka ni! Selain pakej kombo ke Bali, Traveloka turut menawarkan pakej kombo yang berbaloi ke destinasi yang lain.


Kenapa saya sarankan ambil pakej kombo penerbangan + penginapan dari Traveloka? Pertamanya, supaya boleh jimat dari segi kos. Saya sendiri dah bandingkan harga di Traveloka. Kalau booking flight dan hotel sekali, kadar harganya memang lebih menjimatkan berbanding booking secara berasingan. Zaman sekarang ni selagi boleh berjimat, memang kita nak berjimat la kan? Kenapa nak bayar lebih sedangkan boleh jimat banyak apabila booking secara kombo? Don’t worry, walaupun ianya adalah pakej kombo tetapi kita sebagai pengguna tetap memiliki kebebasan untuk memilih dan menyesuaikan apa yang kita nak untuk perjalanan kita tu. Contohnya kalau kita ada preference airlines kita tersendiri bila travel, dengan pakej kombo ni kita tetap bebas memilih untuk combine mana-mana airlines dengan mana-mana hotel yang kita nak. Syok kan macam tu? Walaupun ambil pakej kombo, tapi kita tetap boleh memilih demi keselesaan kiat sepanjang perjalanan tu.

Last but not least, untuk pakej kombo penerbangan + penginapan Traveloka ni, korang turut memiliki kebebasan dalam membuat pembayaran. Haaa gittewww! Mana taknya, korang boleh pilih nak bayar cash ke, bayar pakai kad ke, bayar secara online ke. You name it, they accept various kind of payment methods! Nak bayar secara instalment pun boleh okayyyyy. Tak payah nak tunggu cash berkepuk-kepuk dulu baru boleh travel.


For those yang biasa beli tiket flight atau booking hotel menggunakan Traveloka, rasanya mesti takde masalah dari segi car anak booking tu. Traveloka ni memang user-friendly, senang sangat nak guna. Untuk booking pakej kombo dari Traveloka ni, korang cuma perlu masukkan destinasi, tarikh travel dan tempoh penginapan je dekat search console. Nanti akan keluar list of flight & hotel yang korang boleh pilih. Pilih la flight mana yang korang suka, hotel mana yang korang suka. Lepas dah pilih, kalau nak tukar boleh klik Change Room atau Change Flight. Dah confirm semua, make sure check lagi sekali in case tersalah masukkan tarikh ke apa ke. Semua dah betul, boleh proceed dengan pembayaran. Senang kan? Hehe.


Bila booking dari Traveloka ni, korang kena sentiasa alert kalau-kalau ada promo code sebab Traveloka memang suka bagi promo code. Check je promo code tu dekat header website. Untuk pakej kombo Traveloka ni, korang boleh dapati di laman web Traveloka atau aplikasi android. Untuk iOS belum ada lagi buat masa sekarang. Oh ye, untuk pakej kombo Traveloka ni hanyalah melibatkan tiket flight dan penginapan sahaja tau. Untuk tour guide segala bagai tu, korang kena uruskan sendiri. Nak senang cari je sesiap tour guide sebelum korang ke sana. Kalau tak hire tour guide, nanti masa banyak terbazir duk sesat kat tempat orang je. Kalau ada tour guide, tersusunlah sikit perjalanan kita sebab dia boleh bantu lancarkan urusan perjalanan kita kat sana.

23 comments:

  1. Wahhhh berbaloi baloi. Traveloka mmg senang buat rujukan kalau nak pergi jalan-jalan kan.

    ReplyDelete
  2. Seronoknya bercuti. Ruby pun selalu tengok traveloka utk pakej dan trip memana yang best. Tambahan dah ada anak ni. Tak boleh nak main pergi je bercuti kan. Bila ada traveloka, Ruby boleh plan. Mak pun tak penat. Hehe

    ReplyDelete
  3. Rawlins pun tengah menjengok2 Traveloka sebab nak rancang family vacation nie. Memang mudah dan murah la. Bahagia pula bila tengok ada code muncul tu hehe

    ReplyDelete
  4. yeah time to plan for vacation. We can never finish the work, we need time out and take a nice break. now have online Internet we can easy to check packages and fees too.

    ReplyDelete
  5. memang plan nak ke bali nanti! thanks sebab sharing nanti boleh guna kod traveloka hew hew hew

    ReplyDelete
  6. Bestnya gi bali. Nak nak guna kombo traveloka lagi bertambah murah dan best. Jimat dan seronokkan. Teringin nak gi bali jugak

    ReplyDelete
  7. bestnyaa if dpt pergi Bali! yeayy mmg bagus kan adanya pakej combo for flight and stay mcm ni kat Traveloka tu, senang kita nk set dan plan untuk pergi berjalan / bercuti tu kan. Best sbb pilihan tak terhad tu, boleh mix match mana yg sesuai hehe. Qeela mmg suka usha2 kat apps Traveloka ni jugak if nk berjalan, mmg jimat kan 😁

    ReplyDelete
  8. Planning jugak nak pergi bali one day dengan suami dan anak anak. Tapi kalau boleh nak buat sebajet yang mungkin. Hehhehe. Kedekut tak? Baguslah emy share pasal pakej kombo traveloka ni. Boleh pakai ni je nanti. Jimat

    ReplyDelete
  9. Bestnye kalau dapat pegi bali. Teringin pergi. Tanx bg tips. Mane tahu nanti bole guna. Selagi boleh jimat kos mmg akan cut apa yang boleh. Hehe..

    ReplyDelete
  10. Huda pun dah survey kombo tiket dan flight sekali di Traveloka . memang banyak boleh jimat, lagi2 kalau pergi ramai-ramai. Suka ciri terbaru traveloka ni, memang user friendly.

    ReplyDelete
  11. Memang wajib tengok promo di Traveloka setiap kali nak travel..wah Bali..ada offer best dr Traveloka tak skang ni?

    ReplyDelete
  12. Dah lama kita tak pergi bercuti ini tengok website trevaloka ini rasa macam nak pergi balik lah hehehe terutama kat Indonesia sekarang ini tengah ada promosi dengar cite tiket flight kena booking cepat...

    ReplyDelete
  13. I tengah tunggu gaji naik ni, cukup lebihan puluh nanti fikir nak ke sana ke sini juga nak travel sana sini juga nampak macam best je nak pergi Bali, orang cakap syurga bersantai dan urutan aahhaa

    ReplyDelete
  14. teringin nak pergi bali tapi belum rezeki lagi.. kumpul-kumpul duit dulu..hope traveloka akanbuat pakej kombo ni lagi next year.

    ReplyDelete
  15. Traveloka memang sentiasa buat pakej murah macam ni. Terutama Indonesia. Dah lama juga tak terbang ke Indonesia. Bolehlah semak flight ke sana dgn promosi ini :)

    ReplyDelete
  16. Menarik juga ya pakej ni. Traveloka mmg selalu buat tawaran menarik, tu yg rugi kalau x grab. Boleh rekomen dekat kawan2 ni

    ReplyDelete
  17. Berbaloi juga dgn tawaran dr traveloka ni ye emi.. Wawa pnh booking dgn traveloka cuma dlm malaysia je. So far best la sbb twrn dia best2 smpi xtau nk plh mana.

    ReplyDelete
  18. I don't like to plan my itinerary too. Too stress and I still prefer to go for package coz' it is more affordable too. Will check this at Traveloka.

    ReplyDelete
  19. Wow makin best apps traveloka ni siap boleh pilih kombo flights + hotels. Setuju kena alert promo code dari traveloka, berbaloi tu kalau dapat diskaun 😍

    Husniey follow sini #566. www.husnieyhusain.com

    ReplyDelete
  20. Terima kasih sharing pasal ni. Saya memang takde pengalaman lagi deal dengan dengan air asia dan traveloka..boleh buat pandua nanti :)

    ReplyDelete
  21. BROKER TERPERCAYA
    TRADING ONLINE INDONESIA
    PILIHAN TRADER #1
    - Tanpa Komisi dan Bebas Biaya Admin.
    - Sistem Edukasi Professional
    - Trading di peralatan apa pun
    - Ada banyak alat analisis
    - Sistem penarikan yang mudah dan dipercaya
    - Transaksi Deposit dan Withdrawal TERCEPAT
    Yukk!!! Segera bergabung di Hashtag Option trading lebih mudah dan rasakan pengalaman trading yang light.
    Nikmati payout hingga 80% dan Bonus Depo pertama 10%** T&C Applied dengan minimal depo 50.000,- bebas biaya admin
    Proses deposit via transfer bank lokal yang cepat dan withdrawal dengan metode yang sama
    Anda juga dapat bonus Referral 1% dari profit investasi tanpa turnover......

    Kunjungi website kami di www.hashtagoption.com Rasakan pengalaman trading yang luar biasa!!!

    ReplyDelete
  22. As the New, My organization always check these people out is in the long term searching on line meant for article content which really can be for assist with my family. Thank you so much.

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.