The Wedding Heritage Tawar Pakej Perkahwinan Eksklusif di Banglo dan Villa. - emilinda

Thursday, July 28, 2016

The Wedding Heritage Tawar Pakej Perkahwinan Eksklusif di Banglo dan Villa.



Kalau cerita pasal majlis perkahwinan, rasanya semua pun kalau boleh mahu majlis yang meriah dan cukup serba-serbi. Kalau boleh nak perjalanan majlis tu smooth aje tanpa apa-apa problem dan mahu memberi keselesaan kepada tetamu-tetamu yang hadir. Tipulah kalau kata tak teringin buat majlis perkahwinan yang grand, kan? Almaklum, perkahwinan ni kalau boleh hanya sekali seumur hidup makanya haruslah kita mahukan yang terbaik untuk majlis perkahwinan itu. Ada yang kahwin lebih dari sekali, tapi itu lain cerita lah kan. Ikut hati semua orang pun nak majlis yang grand, tapi kena faham jugak la dengan situasi kewangan kita. Ditambah pula dengan keadaan ekonomi yang semakin hari semakin membimbangkan. Sekarang ni nak kahwin 30k memang tak lari la. Nak kahwin pun kena fikir banyak kali, hahah.


Berbeza dengan perkahwinan dekat kampung, kalau area KL ni kebiasaannya perkahwinan orang akan buat dekat hotel atau dewan. Golongan yang mampu kebiasaannya buat dekat hotel, yang kurang mampu pula buat dekat dewan. Especially kalau yang tinggal di rumah seperti apartment dan kawasan perumahan yang tidak mempunya halaman yang cukup luas untuk diadakan majlis-majlis sebegitu. Cliche sangatlah wedding dekat dewan ni. Hari bahagia kita, tentunya mahukan suasana yang berbeza, tak gitu? Kalau aku sendiri pun seboleh mungkin aku tak mahu perkahwinan dekat dewan sebab suasananya yang agak kurang selesa (bergantung juga kepada dewan macam mana yang kita sewa). For sure lagi selesa kalau wedding dibuat di rumah. Selesa for both tetamu dan tuan rumah. Tapi rumah sendiri sempit dan tak sesuai untuk wedding! Camne?



Don't worry. Sekarang ni nothing is impossible. Nak cari pakej wedding yang nampak eksklusif tapi dengan pakej mampu milik, tentu sekali boleh. Boleh buat wedding dekat villa dengan pakej lengkap dari A-Z serendah RM19.5 ribu, atau wedding di banglo dengan pakej RM24.5 ribu. Mudah dah sekarang, tak payah pening-pening arrange sendiri sewa tempat, cari catering, cari photographer bagai. Semua pihak diorang yang uruskan. I am talking about The Wedding Heritage. The Wedding Heritage merupakan team event management yang membantu pasangan mempelai untuk melangsungkan majlis perkahwinan mampu milik di Villa atau Banglo eksklusif dengan pakej perkahwinan lengkap.







Pihak The Wedding Heritage (TWH) menyediakan dua pilihan lokasi untuk majlis korang iaitu sebuah banglo di Damansara atau Villa di Ampang. So far ada dua lokasi ni. Untuk masa akan datang, tak mustahil pihak The Wedding Heritage akan tambah lagi lokasi lain. Untuk majlis perkahwinan, pakej yang ditawarkan memang dari A sampai Z. Tak payah nak pening-pening kepala dah.

Pakej Perkahwinan di Banglo, lokasi Damansara :

Pakej Perkahwinan di Villa Ampang :


Walaupun namanya The Wedding Heritage, tapi event yang mereka kendalikan bukan sahaja berkaitan perkahwinan. Selain majlis resepsi perkahwinan, villa dan banglo milik The Wedding Heritage ini juga sesuai dijadikan lokasi untuk majlis lain seperti sambutan hari lahir, open house, ifthar, product launching, majlis aqiqah, sidang media, majlis makan malam, reunion, dan seumpamanya. 





Antara hasil mekap oleh makeup artist yang bekerjasama dengan TWH

Menarik pulak rasanya konsep wedding yang diketengahkan oleh The Wedding Heritage ni. Yela, bosan jugak wedding asyik buat dekat dewan aje. Kalau dapat ambik pakej dari TWH ni untuk wedding aku nanti cun jugak. Chewahhh, macam dah tak lama je gayanya kan wakaka. Padahal entah bila dan entah dimana jodoh aku sekarang. Tengah bercinta dengan orang lain ke? Atau selama ni memang sedia ada depan mata tapi aku yang tak nampak-nampak. Haha entahla nak, malas pulak nak fikir. 

Untuk info dan maklumat lebih lanjut tentang pakej yang TWH tawarkan ni, boleh jenguk-jenguk Website, Facebook dan Instagram mereka.

THE WEDDING HERITAGE
Contact Number : +6017 916 1150 (Asyraf)
Instagram : @theweddingheritage

25 comments:

  1. bestnya klu dpt kawen kt tmpt2 cmni..cool je.mslhnya dh kawen. haha

    ReplyDelete
  2. Eh menarik laa. Tapi kenapa dekat area KL je. Sy stay kat Terengganu. Sah2 wedding nak buat kat Terengganu.

    ReplyDelete
  3. Menarik juga. Nanti kahwin leh buat dekat sini.

    ReplyDelete
  4. how cool they could plan and arrnage everything in order, it save so much time and effort for the groom and bride in planing their wedding ceremony, buffet, and venue! <3

    ReplyDelete
  5. Although I'm not planning on getting married anytime soon, this is good information for the future haha

    ReplyDelete
  6. Although I don't understand your post as it's in English, but I'm so in love with everything! Just so beautiful and blissful.

    ReplyDelete
  7. Always like ideas that will keep the bride and the groom free from trouble as hassle as they should really enjoy themselves during their wedding

    ReplyDelete
  8. Too bad I'm already married. But I will introduce this place to my friends who are getting married. Thanks!

    ReplyDelete
  9. package yang menarik . nk kahwin nnt blh jugak

    ReplyDelete
  10. Wow... not bad the prices.. Will keep in mind when my step daughter decides to get married for real

    ReplyDelete
  11. Wow... not bad the prices.. Will keep in mind when my step daughter decides to get married for real

    ReplyDelete
  12. The wedding service is impressive. Nice decoration for the wedding reception. The price is cheaper if compare to Chinese Wedding.

    ReplyDelete
  13. Wahhh, ini dah bagus sebab lengkap semua dah, kalau organize sendiri pon maybe duit lagi banyak keluar dari ni. hahaha then penat lagi.

    bagus2.hehe

    ReplyDelete
  14. The wedding service seem great! Will introduce it to my colleague because she will be married soon.

    ReplyDelete
  15. What a beautiful wedding venue this is. So dreamy-like. I will let my friends know, because I myself am not getting married anytime soon.

    ReplyDelete
  16. Oh what a lovely venue for a wedding. The package looks good as well - will share this out with my friends who are planning to get married soon :)

    ReplyDelete
  17. nice package!!! Should share to my friends who plan to marry~~

    ReplyDelete
  18. i think the price is quite affordable. will bookmark this and recommend to my friends who need it. thanks for sharing yo.

    ReplyDelete
  19. Thanks for your recommend. The place deco is really so pretty and romantic! Make up pun cantik hehe!

    ReplyDelete
  20. This looks so regal...This is where the wedding should happen!

    ReplyDelete
  21. How nice to have everything settled in one package, makes wedding planning easy

    ReplyDelete
  22. Didn't know about this until I read your post, thanks for the info sharing :)

    ReplyDelete
  23. it's a very romantic place to have your wedding at the banglo, awesome for photography too i must say.

    ReplyDelete
  24. The decorations and services seems not bad. Is a recommend to my friend who will be getting soon <3

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.