Makan Malam Romantik di Bintang Revolving Restaurant, Federal Hotel KL. - emilinda

Tuesday, November 14, 2017

Makan Malam Romantik di Bintang Revolving Restaurant, Federal Hotel KL.


Apa yang mampu menggembirakan hati ketika makan malam selain kelazatan juadah yang terhidang? Suasana yang tenang, dan pemandangan yang indah. Ye, suasana yang tenang dan pemandangan yang indah bukan sahaja dapat menggembirakan hati, tetapi juga dapat buat selera makan bertambah. Almaklum, selalu sangat lepas penat bekerja seharian, kita hadap je juadah ringkas yang dimasak dirumah. Atau makan di restoran berdekatan yang penuh dengan hiruk-pikuk orang ramai yang berkongsi tujuan yang sama iaitu mahu bersantap, kenyangkan perut. Sesekali dapat makan malam di restoran yang agak fancy dan lain sedikit dari kebiasaan, tentulah seronok. Lagi-lagi kalau dapat makan malam bersama  yang tersayang. Romantic dinner gitu! Ouchh, siapa je tak suka kan? Makan malam dalam suasana tenang, tak bising, ditemani pemandangan yang cantik serta juadah yang enak. Sekali-sekala apa salahnya.

Hari ni nak cerita tentang pengalaman makan malam di Bintang Revolving Restaurant sekitar minggu lepas. Bintang Revolving Restaurat terletak di tingkat 18 Hotel Federal Kuala Lumpur ini sememangnya sangat sesuai untuk korang yang mencari tempat makan dengan view yang cantik. Tak semestinya untuk romantic dinner dengan pasangan sahaja, bahkan sesuai untuk makan malam keluarga, makan malam korporat, atau reunion bersama teman-teman.

View dari Bintang Revolving Restaurant pada waktu petang

Fakta menarik tentang Bintang Revolving Restaurant : Bintang Revolving Restaurant dibuka semenjak 1963 dan merupakan restoran berputar yang pertama di Malaysia. Tengok keadaan restoran yang masih gah dan cantik, tak sangka pulak restoran ni dah berusia 54 tahun. Dibuka seawal jam 5 petang hingga 12 tengah malam, restoran ini mengambil masa 45 minit untuk memenuhi satu putaran lengkap.



Dia berputar takde la laju pun, tapi putarannya boleh dirasai. Seronok betul bila view berubah-ubah. Boleh nampak KLCC, Menara KL, dan bangunan-bangunan lain sekitar Bukit Bintang. Maaflah, sis jakun first time makan kat restoran berputar, hiks! Memandangkan restoran ini sentiasa berputar, makanya lokasi pintu pun berubah-ubah. Kalau korang pilih meja yang berhadapan dengan pintu, jangan terkejut pulak bila tiba-tiba pintunya hilang. Lepas 45 minit nanti pintu tu ada balik. Satu floor restoran ni memang luas, boleh menampung sekitar 160 tetamu pada satu masa.


Tetamu boleh memilih dari set 2 hidangan sehingga set 4 hidangan makan malam, atau boleh pilih menu ala carte. Okay, jom nak tunjuk antara menu yang menarik di Bintang Revolving Restaurant ni.

Bintang Revolving Caeser Salad RM33

Avocado Crab Meat Salad RM30

Wild Mushroom Soup RM23

Provencal Creamy Lobster Bisque RM28

Mushroom soup di Bintang Revolving Restaurant ni memang kena dengan tekak saya. Rasa sedap sangat, macam tak cukup satu portion. Antara mushroom soup yang sedap pernah saya makan. Provencal Creamy Lobster Bisque tu dalam bahasa mudahnya, macam lobster soup la kot. Ini kali pertama saya makan sup berperisa lobster. Penggemar lobster pasti suka.

 Bintang Revolving Chicken Maryland RM45

Charcoal Chicken Burger Deluxe RM30

Salmon Fillet on  Barley Seeds & Baby Spinach Quick Seared with Extra Virgin Olive Oil & Coulis De Mare RM68

I'm not really into salmon, tapi makan jugak la. Tak lupa juga, Charcoal Chicken Burger tu sedap sangat. Patty dia lembut.

Grilled Mustard Rack of lamb RM65

Spaghetti with Prawn Creamy Salted Egg RM45

Doughnut with Single Scoop Ice Cream & Chocolate topping RM22

My personal favorite here is Spaghetti with Prawn Creamy Salted Egg. Bagi la apa pun yang ada salted egg, memang tekak ni layan je. Biasanya makan salted egg pasta kat tempat lain, rasa agak plain. Yang ni bertambah sedap sebab ada rasa pedas! Huih, terbayang-bayang ni.

Biila dah ada suami nanti, mungkin boleh ajak suami makan malam kat Bintang Revolving Restaurant pada malam tahun baru. Boleh tengok bunga api lebih jelas, sekitar Kuala Lumpur. Itu kalau dapat pasangan yang sportinglah! Lol. Seronok berangan-angan ye? Entahnya ajal dulu yang menjemput. Kalau nak buat tempahan meja di Bintang Revolving Restaurant, boleh call 03-21489166.

10 comments:

  1. wahhh,, makan dekat sini memang best.. makanan dia sedap2x..

    ReplyDelete
  2. omgee terliur lak tgk. haaa nak jugak pi sini nanti!

    ReplyDelete
  3. Seronoknya kalau ada orang ajak dating kat sini. Romantik kan!

    ReplyDelete
  4. Mewah betul makanan kat sini. Syok nyaa kalau ada orang bawa belanja makan kat sini. Teringin!

    ReplyDelete
  5. I nk tnya..menu dia mmg yg order2 tu yer..ada dinner buffet x

    ReplyDelete
  6. Cantik nya view.. Hidangan dia pun enak2 dan nampak mewah..

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.