Let’s Make 11.11 Fly with Traveloka! - emilinda

Tuesday, November 7, 2017

Let’s Make 11.11 Fly with Traveloka!


Dah tak lama dah nak berakhir tahun 2017. Kejap je rasa kan? Rasa macam baru je lagi duk buat azam tahun baru 2017, sekarang dah boleh fikir azam 2018 pulak. Penghujung tahun macam ni memang kebiasaannya ditunggu-tunggu oleh semua orang. Kenapa? Haa sebab cuti sekolah makanya para ibu ayah sekalian boleh bawa anak-anak pergi bercuti. Lagi? Sebab banyak SALE!! Omg haha that is so me. Tak payah nak nafikan lah, korang pun suka bila ada sale kan? I am not the only one who loves sale. Semua orang pun suka, especially kaki shopping! Serious banyak jualan murah dan tawaran-tawaran menarik secara offline dan juga secara online bila penghujung tahun ni. Kalau pergi jalan-jalan ke mall, boleh diperhatikan banyak betul butik mengadakan promosi jualan murah sempena hujung tahun. Kalau nak shopping online pun, banyak laman sesawang yang buat promosi bila dah penghujung tahun ni. It is such a great time for shopping! Tak perlu nak tunggu bulan Disember baru nak shopping hujung tahun pun. Sekarang dah masuk bulan November, banyak sangat dah yang buat promosi. For me saya memang suka shopping waktu promosi macam ni. Be it a dress, book, accessories, flight tickets, hotels, mostly akan beli waktu promosi. Jangan tanya kenapa. Mestilah sebab mahukan penjimatan yang maksima. Dengan keadaan ekonomi sekarang ni memang nak tak nak kena la jadi pengguna yang lebih bijak. Cara saya? Saya perhatikan pola jualan murah untuk tahun-tahun yang lepas. Take note tarikh-tarikh yang kebiasaannya ada jualan murah atau promosi. Jadi saya boleh la get ready & plan kewangan saya untuk shopping pada waktu promosi tu.


Selain musim perayaan, tarikh yang selalu menjadi pilihan untuk promosi adalah pada tarikh-tarikh yang cantik. Contohnya, tarikh 11.11. Kalau diperhatikan, setiap tahun banyak betul promosi yang diadakan pada 11.11. So I am really looking forward for lots of great deals on this date, for this year. And as expected, tawaran untuk flight ticket pun ada jugak! Wehuuuu, ini yang kita nanti-nantikan. Since everybody knows 11/11 there is always a SALE happening everywhere, so Traveloka will also launch a special campaign for Flight.  Bersempena 11.11, pihak Traveloka juga tak melepaskan peluang untuk menggembirakan hati orang ramai dengan cara melancarkan kempen khas untuk pembelian tiket penerbangan. Apa yang menariknya tentang Traveloka Flight Campaign? Haaaa, semestinya dengan tawaran-tawaran harga runtuh yang sangat berbaloi dari Traveloka. Sebenarnya saya merupakan salah seorang pelanggan tetap Traveloka. Memang kalau nak beli tiket penerbangan atau nak tempeh hotel, saya lebih suka beli kat Traveloka. Kenapa? Sebab dekat Traveloka ni kalau tak ada promosi istimewa bersempena perayaan sekalipun, pihak Traveloka selalu tawarkan kod promosi untuk pembelian tiket penerbangan dan juga hotel. Kebiasaannya boleh dapat diskaun dari 5% sehingga 25%, bergantung kepada kod semasa. Kod promosi tu biasanya ada dipaparkan kat bahagian atas laman sesawang Traveloka.


Ni ha, kod promosi Traveloka yang saya maksudkan tu (rujuk gambar kat atas). Kat bahagian banner bergerak-gerak tu kalau diperhatikan memang ada kod promosi untuk hotel, dan juga penerbangan. Saya perasan memang most of time pihak Traveloka akan sediakan free promotion code. Siapa tak gembira, kan? Pandai Traveloka nak tawan hati customer macam saya ni. Inilah sebenarnya salah satu punca kenapa saya asyik booking flight ticket & hotel melalui Traveloka. Terus jadi pelanggan tetap. Keep it up Traveloka!

Berbalik kepada kempen tawaran harga jimat tiket penerbangan di Traveloka bersempena 11.11 ni, kempen ini akan berlangsung selama tiga hari bermula 10 November dan berakhir pada 12 November. Yang gaji awal bulan tu, dah boleh la rancang siap-siap dan simpan duit gaji tu untuk tawaran istimewa ni. Selain nak beli tiket percutian, sebenarnya saya nak usha tiket balik kampung jugak. Almaklum la kalau nak balik jenguk mak ayah waktu cuti hujung minggu, memang penat la kalau naik bas. Naik kapal terbang tak rasa penat pun, masa bersama mak ayah pun akan jadi lebih panjang. Harap-harapnya promosi tawaran istimewa bersempena 11.11 kali ni, turut merangkumi tiket penerbangan domestik. Kesian mak ayah kita, rindu kita. Hihi, padahal kita yang homesick, rindu mak ayah. Dengar kata promosi tiket penerbangan kali ni adalah untuk semua destinasi. Harap-harapnya betul la seperti yang diperkatakan.

Setiap hari saya gigih duk buka laman sesawang Traveloka semata nak pastikan Traveloka dah keluarkan senarai destinasi untuk promosi 11.11 ni, tapi nampaknya Traveloka betul-betul nak buat surprise kali ni. Kalau ada rezeki, boleh booking tiket penerbangan untuk pergi bercuti dengan kawan-kawan sekali. Sebenarnya belum decide lagi nak ke mana untuk next vacation, tapi memang ada dalam planning la untuk bercuti bersama lagi. Waktu masih bujang ni la kalau nak travel bersama pun, bila dah kahwin nanti dah susah dah nak bercuti bersama. Oh ye, korang kongsi la destinasi percutian mana yang best. Boleh saya jadikan panduan dalam memilih destinasi percutian seterusnya.


10 November nanti, pagi-pagi hari lagi nak buka laman sesawang Traveloka. Semangat gitu, haha. Bukan apa, tak nak la nanti kalau lambat banyak yang dah sold out. Almaklum, semua orang pun nak rebut tawaran istimewa macam ni. Bagi yang belum pernah buat pembelian dengan Traveloka, saya nasihatkan korang sign up akaun Traveloka awal-awal sebelum 10 November. So that masa tengah promosi 11.11 nanti, takde la korang baru terkedek-kedek nak sign up Traveloka. Boleh terus beli je masa tu, senang & lebih cepat. Jangan tunggu bila nak buat pembelian baru nak sign up. Nak lagi senang, install je aplikasi Traveloka kat telefon pintar korang tu. Sambil-sambil baring nak tidur pun boleh usha tiket penerbangan kat Traveloka apps.

Rasa macam panjang pulak membebel kali ni. Kasilah can sis nak membebel panjang lebar sekali-sekala, haha. Kalau dilihat pada kalendar, promosi tiket penerbangan Traveloka bersempena 11.11 tahun ni jatuh pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad. Hari minggu, lagi la banyak masa korang untuk rancang percutian, dan booking flight ticket. Nasib baik jatuh pada hari minggu. Kalau jatuh pada hari bekerja, susah juga nak curi masa teliti harga-harga runtuh yang ditawarkan tu. So korang semua, jangan lupa pulak ye nanti. Jom serbu Traveloka Flight Campaign bersempena 11.11. Semestinya tawaran harga rendah yang amat berbaloi untuk semua destinasi!

Nah link laman sesawang Traveloka! - https://www.traveloka.com/en-my/

12 comments:

  1. wah.. best ni.. esok dah start...

    ReplyDelete
  2. Another great 11.11 promotion! Thanks for showing us the ways around this great Traveloka promo :)

    ReplyDelete
  3. Kita pun tengah ushar promosi ni... Bila fikir nak travel je hati dah berbunga-bunga

    ReplyDelete
  4. 11.11, the beginning of new year promotions starts!!, Thanks for the traveloka one

    ReplyDelete
  5. hahha so many promotion and seem like i shud book my holiday with traveloka ni!

    ReplyDelete
  6. I thought I missed this promotion but it is still valid today. Thank god! Thanks for alerting me of 11.11 at Traveloka!

    ReplyDelete
  7. Oh no... two days too late... I would have loved to get some travel deals...

    ReplyDelete
  8. OMG! I believed i just missed it :( Hope that those who read it earlier on get some good deal!

    ReplyDelete
  9. A lot of sales going on last 11/11!! And now even travels! Yay!!

    ReplyDelete
  10. Great deals, will check out their travel packages, thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  11. OMG bestnya this promo! Too bad I miss it >.< Traveloka is my first choice when it comes to travel =)

    ReplyDelete
  12. Kak pun tgh intai-intai nk travel nanti okay jugak good info

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.