Pernah tak. - emilinda

Friday, September 27, 2013

Pernah tak.




Pernah tak dalam hidup ni kau ada satu benda yang kau nak sangat - sangat . Kau rasa kau tak boleh carry on life kau macam biasa bila takde benda tu . Kau memang dah biasa ada benda tu . Dan kau taknak mimpi pun kehilangan benda tu . Kau tahu ada banyak yang jauh lagi bagus di luar sana . Ye pasti ada . Tuhan tu Maha Kuasa . Pasti ada . Kau tahu tu . Kau tahu memang ada banyak yang lagi bagus di luar sana . Tapi tetap , yang kau nak adalah yang tak sempurna tu . Yang kau nak adalah yang satu tu je . Kau taknak yang lain walau lagi bagus pun . Memang yang tu je kau nak . Kau terima je ketidaksempurnaan benda tu . Buruk macam mana pun kau terima . Benda tu buat kau susah hati pun kau terima je . Dan kau memang btol2 tak nak yang lain . Pernah tak ?



Kau pernah tak ada rasa tu sepanjang kau hidup .



Sebab aku pernah . Dan masih . Dan takkan berhenti .
Feeling so desperate of getting that thing , sampai every second every minute every hour kau tak putus mintak kat Tuhan supaya jangan bawak benda tu pergi dari kau . Dan kau harap Tuhan mendengar .






Ya Allah , beri ketabahan kepada hambaMu yang lemah .
Tunjukkan jalan . Beri yang terbaik .
Perkenankan permintaan hambaMu .





:')

5 comments:

  1. in shaa Allah semoga emi diberi ketabahan itu.

    ps:dapat paspot biasa je.sekepong kertas.. ala mcm form utk peraduan beli dan menang

    ReplyDelete
  2. saya seorang yg very persistent. nak itu, nak jgk. sbb tu kena work hard. cuma kalau xdpt. terima hakikat n move on. kejar benda lain plak. just dont giv up k

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.